Katsotaanpa ensin patsaan taustoja. Aikaisemmassa kirjoituksessani totesin, että Elias Lönnrot kuului monien muiden tunnettujen aikalaistensa tavoin vapaamuurareihin. Lönnrot oli mukana perustamassa Suomalaisen Kirjallisuuden Seuraa, joka toimi tämän monumentin tilaajana. On melko todennäköistä, että tällä yhdistyksellä on ollut ja on yhä läheinen suhde vapaamuurareihin.
Patsaan tehnyt Emil Wikström on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuulunut myös vapaamuurareihin. Ainakin hänen tiedetään olleen ystävänsä Akseli Gallen-Kallelan (vapaamuurari) kanssa kiinnostunut okkultismista. Toisaalta vain tämän patsaan symboliikkaa tutkimalla voi päätellä, että Wikström on ollut melko varmasti vapaamuurari.
Lönnrotin patsas edestä. |
Jos patsasta katsoo suoraan edestä, monumentin muoto on ensimmäinen vihje kohti vapaamuurareita. Vapaamuurareilla on erityisen läheinen suhde obeliskeihin ja pyramideihin, mikä selittyy heidän muinaiseen Egyptiin johtavilla "henkisillä juurilla". Katsokaa tuota jalustaa ja sen muotoa. Katsokaan miten kolme hahmoa on aseteltu siihen jatkamaan tuota jalustasta lähtevää linjaa. Tämä on harkittu asetelma, jolla saadaan aikaan vaikutelma kolmiosta. Kun sama muotokieli jatkuu patsaan sivuilla, nähdään kolmiulotteisen muotokielen hakevan pyramidin muotoa.
Lönnrotin patsas sivulta. |
Moni on kiinnittänyt huomiota sivulla olevaan pentagrammiin ja väärin päin olevaan kasvokuvaan. Viimeistään tässä vaiheessa "Eliitin" symboliikkaa tunteva tietää katsovansa vapaamuurarien esoteerista teosta.
Koska "piilotettu" kasvokuva on niin ilmeinen, sitä ei ole voitu sivuuttaa patsaan eksoteerisessä selitteessä.
Veistoksen kivisen jalustan sivulla on kalevalaisen tietäjän Antero Vipusen "piilokuva". Vipusen viiksekkäät kasvot ovat kohokuvana ja ylösalaisin Väinämöisen alla. Vipunen oli tietäjä-jättiläinen, jolta Väinämöinen meni kysymään neuvoa ja tiedustelemaan puuttuvia sanoja. (Kalevalan 17. runo). Väinämöinen lipesi Vipusen suuhun ja joutui tämän vatsaan, josta sai lopulta taiteiltua itsensä ulos. Vipusen otsaan kuvanveistäjä on hakannut viisisakaraisen merkin, pentagrammin, jolla lienee kalavalais-kosmisia maailmaan syntyyn liittyviä mystisiä merkityksiä. - Helsingin kaupungin taidemuseoTämä on patsaan symboliikan eksoteerinen taso. Se on tavallaan totta, mutta jättää tarinan niin vajaaksi, että se on tietynlaista harhaanjohtamista.
Aina kun katsoo vapaamuurarien tai vastaavien "Eliitin" salaisjärjestöjen symboliikkaa, sitä tulee peilata esoteerisia oppeja vasten, jotka "Eliitti" tuntee erittäin hyvin. Jos pohdit mitä joku kuva tai symboli esittää, vastaus löytyy yllättävän usein jostain näistä neljästä esoteerisesta aihealueesta: astrologiasta, numerologiasta, kabbalasta tai tarotista.
Tämä patsaassa oleva "piilokuva" on vähän muutakin kuin vain Antero Vipunen. Se on myös tarotin kortti "Paholainen".
Tarot - Paholainen (the Devil) |
Jos "piilokuvan" hahmon piirteet eivät riitä vakuuttamaan tarot-yhteydestä, viimeistään käänteinen pentagrammi otsassa varmistaa asian. Tarot-kortissa on myös mies- ja naishahmot edustamassa maskuliinia ja feminiiniä. Nekin löytyvät patsaasta Väinämöisen ja Ainon (virallisesti Kantelettareen Impi, mutta veikkaan silti sen olevan Aino) muodossa , "kiinnitettyinä jalustaan" - aivan kuten kortissakin. Niin ja naishahmohan on tietenkin pitänyt laittaa alemmaksi - kuinkas muutenkaan.
"Mitä!? Onko tämä nyt jotain saatananpalvontaa?!"
No niin, no niin. Ihan rauhassa. Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Vaikka tietyissä "Eliitin" salaisissa menoissa harrastetaankin satanismia, en ehkä tällä kertaa lähtisi vetämään johtopäätöksiä siihen suuntaan.
Paholainen on tarotin yksi mielenkiintoisimmista ja väärinymmärretyimmistä korteista. Meillä on niin voimakkaan latautuneet ennakkokäsitykset jo pelkkää sanaa paholainen kohtaan, että se helposti sumentaa mielemme. Täytyy muistaa, että symbolit eivät ole koskaan itseisarvoltaan negatiivisia tai positiivisia - ainoastaan niiden käyttö voi olla negatiivista tai positiivista.
Se mitä Paholainen tarotissa edustaa on ihan oma tarinansa. Merkitykset voivat olla hyvinkin monisyisiä ja monitasoisia. Siitä löytyy pilvin pimein tietoa, jota jokainen voi itse tutkia.
Mutta miten tarotin Paholainen liittyy Antero Vipuseen? Vastaus löytyy jumalhahmosta nimeltä Baphomet. Tarotin Paholaisella otsan pentagrammi on ylösalaisin - Baphometilla se on oikein päin. Tämä pieni ero kertoo kaiken oleellisen: Paholainen on korruptoitunut versio Baphometista. Alkuperäinen sarvipäinen jumalhahmo on lukemattomista kansantarinoista ja mytologioista eri muodoissa löytyvä jumala, johon ei liitetty mitään "saatanallista" tai pahaa - päinvastoin, se oli jumalista pyhin ja tärkein. Monessa kulttuurissa "jumalien kuningas" on kuvattu sarvipäisenä.
Baphometin arkkityyppi oli kauan sitten "Eliitille" niin suuri uhka, että sen maine piti tuhota. Tuo operaatio onnistui näppärästi uskontojen kautta, kun ihmisiä alettiin pelotella pahalla sarvipäisellä Jumalan vihollisena, joka houkutteli ihmisiä syntiin ja lankeemukseen. "Paha paha paha!" Valitettavasti tuo propagandaoperaatio onnistui vähän liiankin hyvin - niin negatiivinen maine tuolla sarvipäisellä jumalhahmolla tänä päivänä on. Mutta sekin on oma tarinansa, joka vaatisi oman artikkelinsa.
Baphomet |
Palataan Antero Vipuseen. Hän on Baphomet. Nämä kaksi ovat saman arkkityypin kaksi eri inkarnaatioita. Kalevalaisessa mytologiassa mahtavan Väinämöisen loitsusta puuttuu luoteita (sanoja), joita hänen on pakko lähteä hakemaan Antero Vipuselta. Miettikääpä tätä: Kalevalan kovin jätkä, koko eepoksen suurin ja mahtavin hahmo, joutuukin toteamaan omien loitsujensa vajaavaisuuden ja joutuu turvautumaan Antero Vipusen tietämykseen. Mitä se kertoo Antero Vipusesta?
Tämä on erittäin merkittävä vertauskuva. Se on tarina vapaamuurarien taustalla toimivan "Eliitin" tuhansia vuosia vanhasta historiasta. Valitettavasti se on niin tolkuttoman pitkä ja monisyinen tarina, että sitä on aivan mahdoton yrittää sisällyttää tähän kirjoitukseen.
Yksi suomalaisessa mytologiassa esiintyvä sarvipäinen hahmo on Joulupukin esikuva Nuuttipukki. Toinen vastaava sarvekas hahmo Suomessa on Kekripukki. Niin ja jännitämmehän me täällä Suomessakin joka vuosi miten Gävlen olkipukille käy. Näitä vastaavia sarvipäisiä jumalhahmoja löytyy joka maasta ja joka kulttuurista.
Nuuttipukki |
Kekripukki |
Gävlen olkipukki |
Jotain tämän sarvekkaan arkkityypin merkityksestä "Eliitille" kertoo se, että he julkisissa tilaisuuksissa usein poseeraavat näiden käsimerkkien kanssa:
Toisaalta heistä julkaistaan joskus - täysin harkitusti - sellaisia kuvia, joissa taustalla on sopivasti jotain sellaista, mikä piirtää henkilölle sarvet päähän. Miettikää miten tarkkaan esimerkiksi Yhdysvaltojen presidentin PR-kuvaa viilataan. Jokainen pienikin yksityiskohta on tarkkaan harkittu. Haluan kuitenkin edelleen toistaa, että tällä ei ole mitään tekemistä satanismin kanssa.
Mutta miksi tarotin Paholainen on laitettu Elias Lönnrotin patsaaseen? Vastauksia on varmasti monia, koska "Eliitin" symboliikka toimii yleensä monella tasolla. Alussa mainitsemani pyramidi-muoto antaa ainakin yhden vihjeen. Pyramideilla, kuten myös obeliskeilla, on "Eliitin" esoteeristen uskomusten mukaan kyky vaikuttaa ihmisten tietoisuuteen. Tiedän, kuullostaa hullulta, mutta näin "Eliitti" tosiaan uskoo. Pyramidit ja obeliskit ovat heille tavallaan energialaitteita, joilla voi vaikuttaa ihmisten mieliin. Kun pyramidin kylkeen laitetaan tarotin Paholainen, se on eräänlainen "suodatin", joka määrittää tietoisuuteen vaikuttavan energian "taajuuden".
Paholainen liitetään tarotissa mm. sellaisiin asioihin kuin "vallanhimo", "materialismi", "seksuaalinen himo", "maallinen ahneus" ja "auktoriteetin valtaan alistuminen".
Niin, kuullostaako tutulta? Millaisten arvojen maailmassa me nykyään elämme?
Miksi erityisesti johtavat poliitikot näyttävät käsimerkein näitä sarvia? Tai esiintyvät kuvissa sarvekkaina hahmoina? Se on viesti meidän alitajunnallemme: "Minä olen auktoriteetti ja sinun kuuluu totella minua!" Ja se toimii. Katsokaan nyt miten kiltisti ihmiset alistuvat näiden psykopaattien vallan alle! "Ai tänään pitää taas aloittaa uusi sota, jossa kuolee tuhansia siviilejä ja jonka avulla öljy-yhtiöt saavat itselleen taas uusia öljykenttiä? Okei!"
Toinen vihje Lönnrotin patsaan esoteerisesta merkityksestä on sen Kalevala-teema. Kalevalaa on alleviivattu monumentissa hyvin voimakkaasti. Huomatkaa myös jalustassa oleva laatta, jossa on lainaus Kalevalasta: "sain sanat salasta ilmi". Olisikohan tämä kenties joku vihje?
Tämä monumentti julistaa: "Kalevala on meidän ("Eliitin") kirjoittama. Sinne olemme kätkeneet salaisuutemme, jotka vain salaisuuksiin vihityt voivat ymmärtää."
Lisää Lönnrotin patsaaseen liittyvästä symboliikasta kirjoituksessa Kolme tarot-patsasta.
Taas "sattumalta" tällainen sarvikuva Obamasta: http://www.theamericanmirror.com/cameras-catch-obama-with-horns-next-to-pope/
VastaaPoista"Niin mutta näitä sarvikuvia on ollut niin paljon ennenkin!"
VastaaPoistahttp://www.marmai.fi/uutiset/time-lehti-puolustautuu-trump-ei-ole-ainoa-jolla-nayttaa-olevan-sarvet-lehden-kannessa-6605686
Niinpä.
Sain sana(t) salas(t)a ilmi! Nuo kaksi t-kirjainta oli hopeiset muut kirjaimet viereitä.
VastaaPoistaMielenkiintoista. TT on lyhenne musiikkitermille "tritone" (tritonus).
Poistahttps://en.wikipedia.org/wiki/Tritone
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tritonus
"Dissonoivan luonteensa vuoksi tritonusta pidettiin keskiajalla paholaisena musiikissa ("diabolus in musica"), ja sen käyttö oli pannassa."
Tritonesta:
Poistahttps://www.youtube.com/watch?v=KpbHU4ImdaQ
Yksi kysymys: kuinka paljon olit pössytellyt pilveä tuottaessasi tätä paljastusta kansalle?
VastaaPoistahttp://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/2014/11/alkupuhe-osa-3-symboliikan-tutkimisen.html
Poistahttps://images.app.goo.gl/DSsr7qGSzpdv3aD57
VastaaPoistaKuvassa Joensuun ev.lut. pääkirkko. Vapaamuurarisymboliikkaa ei pahemmin peitellä. Tornien ristit ovat myös erikoiset, pitkä pystypiena luo vaikutelman kuin ne olisivat ylösalaisin
Toinen Wikströmin veistoskokonaisuus kiinnitti tänään huomioni. Tampereen näsikallion suihkukaivo. Eksoteeriset selvittelyt ovat taas hevonkukkua. Patsaita on kolme. Ylimmäinen on "pohjan akka" pentagrammi kaulassaan, alla on nuoren ja vanhan naisen ja nuoren j vanhan miehen patsaat. Wickströmin selitys miestä ja poikaa kuvaavalle patsaalle on, että poika näyttää uutta tekniikkaa isälleen kaatamalla vettä vesipyörälle ja isä laskee vanhentuneen käsikammen sivuun. Vesipyörä vain on Tahko, joten pojan uusi tekniikka on vähän kehnoa tekniikkaa, sillä ei Tahko vettä kaatamalla liiku mihinkään. En osannut päättää onko pohjan akka hierofantti vai paholainen. Näsilinnan Nottbeckien ja patsaan lahjoittajan tarinat ovat mielenkiintoisia.
VastaaPoistahttps://images.app.goo.gl/7dotnZsa3qVaYeXP8
VastaaPoistahttps://images.app.goo.gl/mUtG9fifJfJ1pjQ79
https://images.app.goo.gl/hdpT5G1QhBVXdwKi9
Joensuun Niinivaaran kaupunginosasta löytyy myös Veikko Larkaksen suunnittelema Pielisensuun kirkko, joka Wikipedian mukaan on ns. telttakirkkoja. Ai teltta vai? Itse olisin veikannut pyramidia, vaan enhän tuota lotossakaan ikinä voita.
Alttaritauluna toimii, taas Wikin kertomana, suuri risti ja "mosaiikkiteos joka kuvaa ihmiselämän päiviä". Aijjaa. Olisin taas veikannut vikaan eli ihan perinteistä obeliskia. Pitänee jättää veikkailut jatkossa asioista paremmin tietäville.
https://www.instagram.com/p/CQLe6s4HJnK/?utm_medium=copy_link
VastaaPoistaJaa, Joan Cornella tuntuu olevan perillä asioista.
Poistahttps://kummajuttu.fi/2022/09/29/masters-of-the-universe/
VastaaPoistahttps://fi.m.wikipedia.org/wiki/Molok_(yritys) Tuli käytyä Porvoossa. Siellä iski silmään, että kerrostalojen pihalla oli kaikkialla näitä "Molok"-roskiksia. Wikipediassa sanotaan peräti suoraan:
VastaaPoistaVeikko Salli perusti Molok Oy:n vuonna 1991.[1] Salli toimi 1980-luvulla hotellibisneksessä. Katsellessaan hotellinsa takapihan rumia jätesäiliöitä hän pohti ääneen, mitä niille voisi tehdä. Sallin vaimo hermostui pohdintoihin ja tokaisi, että kaivakaa ne vaikka maahan. Tokaisusta syntyi Molokin tuoteidea. *Yrityksen nimessä on viittaus ”Molokin kitaan”.*
Mielestäni tässä ihmisiä laitetaan tajuamattaan suorittamaan kuvottavaa symbolista rituaalia eli aina kun viet roskiasi "uhrattavaksi" roskapönttöön, jonka keksijä nimenomaan ajatteli tämän spesifin babylonialaisen jumalan kitana, niin se viittaa symbolisesti näihin lasten uhraamisiin.
Kas kummaa, kun tällä suomalaisella keksijällä riittää näistä roskapöntäistä ulkomaanvientiä jopa Kiinaan asti.