Mitä yhteistä on Kyösti Kalliolla ja Aleksis Kivellä?
Presidentti Kyösti Kallion patsas sijaitsee Helsingissä Eduskuntatalon kupeessa.
Kyösti Kallio |
Helsingin Aleksis Kiven patsas sijaitsee Kansallisteatterin edessä Rautatientorilla.
Aleksis Kivi |
Niin, mitä yhteistä näillä miehillä on?
Molemmista herroista on tehty hyvin samankaltaiset patsaat. Molemmat ovat näköisveistoksia, joissa he istuvat tuolilla.
Patsailla on muutakin yhteistä, jos katsotaan patsaiden kätkemää esoteerista symboliikkaa. Esoteerinen taso aukeaa, kun ymmärtää millainen sanaleikki näihin patsaisiin kätkeytyy.
Kivi ja Kallio istuvat tuolilla.
Jälleen kerran selitys löytyy tarotista. Helsinki on täynnä tarot-aiheisia patsaita, eivätkä nämäkään kaksi tee tähän poikkeusta.
Molemmat patsaat edustavat tarotin korttia Hierofantti. Kortti tunnetaan myös nimillä Ylipappi ja Paavi.
Hierofantti / Ylipappi / Paavi |
Pyhä Pietari oli Raamatun mukaan Jeesuksen valitsema "ensimmäinen paavi".
"Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni." - Matt 16:18Katolisessa kirkossa paavin virkaa kutsutaan joskus nimellä "Pyhän pietarin istuin". Vatikaanista löytyy myös veistos Chair of Saint Peter, jonka sisään on kätketty pyhäinjäännös, jonka uskotaan olevan puinen Pietarin käyttämä istuin.
Chair of Saint Peter |
Ei ole sattumaa, että herroista Kivi ja Kallio tehdään patsaat, joissa he istuvat tuolilla. He ovat "kallioita" - "paaveja". Patsaista löytyy myös pieniä lisävihjeitä, joilla viitataan paaviin ja tarotin Hierofanttiin.
Aleksis Kiven asento on patsaassa vähän erikoinen. Hänen jalat on ristissä (risti - kristinusko). Hänen etusormensa koskettaa tuolia - aivan kuin hän osoittaisi sitä sormellaan. Tuoliin on vielä lisätty kohokuva, jossa on nainen ja pieni lapsi. Aiemman Äitiyden ilo -patsasta käsitelleen kirjoituksen lukeneet muistavat, että tämä todella usein taiteessa toistuva teema (joka tulee Egyptistä: Isis ja Horus) edustaa tarotin korttia Aurinko. Paavi johtaa Kirkkoa, joka on Aton-aurinkokultin yksi haara.
Aleksis Kiven patsaan tuolissa on "Äiti ja lapsi" |
Toisaalta jos katsoo millainen tausta patsaalla on, sekin viittaa kristinuskoon ja atonismiin. Kansallisteatterin julkisivu muistuttaa vähän katedraalia. Julkisivusta löytyy runsaasti "Eliitin" symboleja, kuten obeliski, kotka, auringonsäteet ja pöllö.
Kansallisteatterin julkisivu - täynnä atonistisia symboleja. |
Kyösti Kallion patsaassa on sukunimen ja tuolin lisäksi pieni huomaamaton vihje paavin istuimeen. Patsaan edessä on erikoinen kalteva kivilaatta. Virallisesti se on tietenkin kukkaseppeleitä varten, mutta jos katsoo muita vastaavia merkkihenkilöiden patsaista, eipä tuollainen lisäosa kovin yleinen ole. Ei se seppeleen laskeminen varsinaisesti erillistä laattaa tarvitse. Jostain syystä juuri tämän patsaan kohdalla se on katsottu välttämättömäksi.
Symboliikan tasolla tämä lisäosa edustaa paavin istuimen edessä polvistumista. Tarotin kortissa Hierofantti on kaksi paavin edessä polvistunutta miestä. Vielä nykyäänkin voi nähdä rituaalin, jossa paavin edessä polvistuttaan ja suudellaan paavin sormusta. Yleensä polvistumista varten on joku taso tai tyyny, jolle voi polvensa laskea.
Kardinaali polvistuneensa paavin edessä. |
Näihin kahteen Hierofanttia edustavaan patsaaseen liittyy vielä erityinen asettelu kartalla. Jos näiden kahden patsaan kautta vetää linjan, samalle linjalle osuu Helsingin tuomiokirkko. Ja kukas se siellä kirkon katolla "patsastelee" kavereidensa kanssa?
Kallio - Kivi - Tuomiokirkko |
Pietari, kallio, ensimmäinen paavi - Helsingin tuomiokirkon katolla. |
Ilmeisesti New Yorkissa tällainen patsas oikeustalon edessä: Medusa with head of Perseus. En tiedä kyseistä symboliikkaa, mutta tuntuu vähintääkin kummalliselta nämä patsas valinnat.
VastaaPoistahttps://www.google.com/search?q=nyc+medusa+statue+courthhouse&tbm=isch&ved=2ahUKEwiW_uuijOX7AhX0i8MKHahyDMMQ2-cCegQIABAA&oq=nyc+medusa+statue+courthhouse&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECCMQJzoECAAQHlCPA1j3GGCNGmgAcAB4AIABfogBqwqSAQM3LjaYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=R0OPY9a-I_SXjgao5bGYDA&bih=625&biw=1349&rlz=1C1CHBH_fiFI803FI803&hl=fi#imgrc=drYLkhBFqB3EfM
Siinä on käännetty Perseuksen ja Medusan roolit toisin päin. Onhan se ihan kamalaa, kun vanhoissa myyteissä on toksista maskuliinisuutta. Onneksi feminismi pelastaa meidät kaikki!
Poistahttp://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2015/03/ehrensvardin-hauta.html
"Siinä on käännetty Perseuksen ja Medusan roolit toisin päin". Niimpä onkin, katoinkin että tuossa on jotakin tuttua.
PoistaKiihtyy kiihtymistään tuo agenda että vaihdellaan tarinoissa yms. heteroiden tilalle homoja, miesten tilalle naisia ja valkoisten tilalle "vähemmistöjä".
Tuo patsas kuvaa täydellisesti nykypäivän feminismiä, joka on ajautunut aika kauas siitä alkuperäisestä ensimmäisen aallon feminismistä, joka miesten vihaamisen sijaan keskittyi naisten laillisten oikeuksien parantamiseen.
PoistaMedusa edustaa Perseus-myytissä Terrible Mother -arkkityyppiä. Hän on sankarin (Perseus) demoninen Anima, eli psyykeen myrkyllinen feminiinipuoli. Jos sankari häviää taistelunsa tälle arkkityypille (kuten patsaassa on käynyt), hän ei oikeastaan ole sankari. Hän on vähän kuin psyykkisesti kastroitu mies, alistunut, selkärangaton ja heikko vätys, josta ei löydy mitään sankarillista. Tällainen mies ei kykene puolustamaan totutta, vapautta ja oikeudenmukaisuutta. Hän osaa vain alistaa tai alistua.
Miettikää millaisia miesfeministit ovat, ja millaisia naisfeministit haluavat miesten olevan.
Terrible Motherin voittanut sankari on toista maata - kuten Perseus-myytissä. Palkintona tästä voitosta on demonisen Animan kuolema ja terveen Animan integroituminen. Perseus-myytissä tätä tervettä Animaa edustaa Andromeda, jonka Perseus pelastaa ja ottaa vaimokseen. Tällainen terveen Animan integroinut mies on vahva totuutta, vapautta ja oikeudenmukaisuutta puolustava sankari - juuri sellainen mies, jota nykypäivän pinkkitukkafeministit inhoavat. Onhan se kamalaa, kun mies on sillä tavalla itsenäinen ja psyykkisesti vahva, että häntä ei pysty alistamaan. Vielä kamalampaa on se, että tuollainen mies vastustaa feministien valheita.
Minua aina huvittaa, kun naisfeministit meuhkaavat toksisesta maskuliinisuudesta kritisoidessaan miehiä. Todellisuudessa he projisoivat oman toksisen maskuliinisuutensa miehiin. Tuo toksinen maskuliinisuus johtuu siitä, että heidän psyykettä hallitsee demoninen Animus-arkkityyppi, joka edustaa naisen psyykeen maskuliinista puolta. Se on seurausta siitä, että terveen Animuksen integrointi on epäonnistunut. Nämä naiset eivät kykene näkemään rumaa totuutta itsestään, eli sitä että he ovat psyykkisessä kasvussaan pikkulapsen tasolle jääneitä miesvihaajia, jotka tuhlaavat koko elämänsä individuaatioprosessin välttelyyn. Eivät he halua tasa-arvoa - he haluavat päästä alistamaan miehiä. Erich Fromm kutsuisi heitä psykologisiksi sadisteiksi. Meillä on Suomessa yksi laki, joka asettaa miehet ja naiset epätasa-arvoiseen asemaan - asevelvollisuus. Jostain kumman syystä feministinaiset ovat tämän ainoan juridisen epätasa-arvon suhteen aina hiljaa. Sen sijaan keskitytään uhriutumaan ja vihaamaan miehiä. Jokainen feministi, joka hyväksyy nykymuotoisen asevelvollisuuslain, on tekopyhä valehtelija.
Kun nainen onnistuu integroimaan terveen Animuksen, eli onnistuu individuaatioprosessin sisäisen maskuliinipuolen integroinnissa, hänellä ei ole mitään tarvetta vihata tai alistaa miehiä. Hänellä ei myöskään ole tarvetta uhriutua ja ylläpitää valheellisia uhrinarratiiveja. Tällainen nainen haluaa psyykkisesti vahvan miehen, jonka kanssa hänellä voi olla aidosti tasa-arvoinen suhde, jossa kumpikaan ei alista toista. Valitettavasti nämä sankarilliset naiset ovat yhtä harvinaisia kuin sankarilliset miehet.
Oikaisu:
PoistaSain luotettavasta lähteestä tiedon, että käyttämäni termi "pinkkitukkafeministit" oli jossain määrin virheellinen. Kuulemma tässä kontekstissa olisi pitänyt käyttää terminologiaa, joka viittaa pinkin sijasta siniseen tukkaan.
Toimitus pahoittelee virhettä.
Tämä BBC:n uusi Andrew Tate -haastattelu on hyvä esimerkki demonisen Animus-arkkityypin projisoimisesta. Haastattelijalla ei ole minkäänlaista yritystäkään käydä rehellistä tai objektiivisesti tosiasioita arvioivaa keskustelua. Sen sijaan hän näkee Taten tilalla oman demonisen Animus-arkkityyppinsä, ja käy tämän projektion kimppuun hyvin epärehellisellä ja asenteellisella tavalla. Lopputulos herättää muissa ihmisissä myötähäpeää, ja saa toimittajan näyttämään ammattitaidottomalta idiootilta.
Poistahttps://www.youtube.com/watch?v=6Dd5X5dnUMg
Tämä sama ilmiö nähtiin kuuluisassa Cathy Newmanin Jordan Peterson -haastattelussa:
https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54
Jung käytti termiä "Animus possessed female", jolla hän tarkoitti naista, joka on demonisen Animus-arkkityypin "riivaama". Tällaisen naisen käytöksessä näkyvä maskuliinisuus ottaa aina epäterveen muodon. Näissä kahdessa esimerkissä se ilmenee epärehellisenä hyökkäävyytenä. Se on teknisesti ottaen "toksista maskuliinisuutta", mutta näissä tilanteissa sitä termiä ei koskaan käytetä, koska keskimäärin ihmiset luulevat maskuliinisuuden olevan jotain sellaista, joka on vain miehissä. Se ei ole totta. Maskuliinisuus ja feminiinisyys löytyvät jokaisesta ihmisestä.
Elon Musk and Andrew Tate’s Heated BBC Interviews Expose This About Modern Journalism
Poistahttps://www.youtube.com/watch?v=FF2IGqHM0Xg
Näissä molemmissa tapauksissa on myös aimo annos Varjo-projisointia. Molemmat toimittajat pyrkivät luomaan haastateltavastaan kuvan moraalittomana ihmisenä (miestoimittaja huomattavasti hienovaraisemmin), ja samaan aikaan he itse turvatuvat hyvin moraalittomiin temppuihin. "MINÄ en ole moraaliton, SINÄ olet!"