keskiviikko 17. helmikuuta 2021

Vapa Media ja Sisältömarkkinoinnin työkalut


Nimimerkki Zarma antoi vinkin erikoisesta kirjan kannesta:




Joku voisi sanoa, että kannessa on hieman vapaamuurarisymboliikasta tuttuja sävyjä. Ihan vain kevyesti.


Vapaamuurarisymboliikkaa: silmä

Kirjan kirjoittajat työskentelevät Vapa Media -nimisessä markkinointiviestinnän toimistossa. Suomeksi tämä tarkoittaa, että he ovat psykologisen manipuloinnin ammattilaisia. Sitähän markkinointiviestintä on, pyrkimystä vaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen psykologisin keinoin. Luoda mielikuvia, jotka ohjaavat ihmiset ostamaan jotain mitä he eivät oikeasti halua tai tarvitse. Markkinointiviestintä ja propaganda ovat synonyymeja.

Kirjan kannessa oleva vapaamuurarien kaikennäkevä silmä tulee yrityksen logosta:




Miettikääpä tuota nimeä. Vapa. Vapaamuurarit. Eikös näiden tyyppien pitäisi olla jotenkin luovia ja omaperäisiä? 

Vapa Median omien verkkosivujen etusivulla on mainosvideo, jossa vilisee nopealla tahdilla hirmuinen määrä erilaisia kuvia yrityksen asiakkaista. Kuvien joukosta nousee esiin yksi mielenkiintoinen poiminta:




Kuva viittaa Vapa Median ja Whimin yhteistyöhön. Jostain kumman syystä valittu karttakuva täytyi olla juuri tuosta kohtaa Helsinkiä. Kartassa näkyy Kompassitori, josta löytyy vanhempi EES-kirjoitus.



Kyse on sanaleikistä, joka viittaa vapaamuurarien logoon: 

'kompassi' = 'compass'

'tori' = 'square'

Square and compass:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti